Wie kan ik vandaag blij maken?

Wie kan ik vandaag blij maken ?

 

Regiodirecteur Renée ter Stege

Met een big smile loop ik het indrukwekkende pand uit van een grote beursgenoteerde onderneming.

Ik sprak net met Vera, verantwoordelijk voor de facilitaire en ondersteunende diensten. Ze belde me destijds op, omdat de secretaresse van de sales director een tijdje zou uitvallen vanwege een operatie. Hoe lang het zou gaan duren was niet bekend, maar er moest direct een slimme secretaresse komen die zich pijlsnel in de (toch wel complexe) structuur kon invreten, goed moet passen bij de sales director (hoog rood!), pro-actief is en net zo lang kan blijven als nodig! Of ik echt kon waarmaken wat ik eens had beloofd: per direct een secretaresse, zo lang als jij wilt!

Omdat al onze 450 secretaresses bij ons in vaste dienst zijn en we in kleine teams werken, weet ik precies wie er nu beschikbaar is, wat ze in haar mars heeft en wie waar goed past. Vera was blij dat ik haar diezelfde middag nog aan een van onze secretaresse kon voorstellen. Dat is 1,5 jaar geleden en ze zit er nog steeds! Tot volle tevredenheid van de sales director.

Zijn eigen secretaresse is langzaam aan het terugkeren voor minder uren en in een minder stressvolle baan. Gelukkig was die mogelijkheid er binnen hun bedrijf. De sales director heeft onze secretaresse gevraagd bij hem in dienst te komen. De klik is er, zij snapt direct wat hij bedoelt, waardoor hij zich kan focussen op zijn uitdagingen.

Dat is eigenlijk niet ons model; onze secretaresses vinden het juist leuk om steeds in te springen daar waar ‘’nood’’ is. Ze vallen in bij ziekte, drukte of extra projecten. Dat is prettig en efficiënt voor de organisatie. Waar vind je in deze tijd zo snel een topsecretaresse (die zitten nu niet werkloos op de bank) en van wie je makkelijk afscheid kunt nemen zodra het niet meer nodig is? Dat is bij Public Support Business.

Vera kijkt mij vragend aan; de sales director wil graag dat ze blijft en we hebben haar al gevraagd en zij wil ook graag. We komen snel tot overeenstemming over de overnamefee. Het resultaat is: allemaal blije gezichten.

Ik vind het wel een kick: de juiste secretaresse op de juiste plek te hebben gezet!

Een “win for all”. De sales director blij omdat hij echt ontzorgt wordt, Vera blij omdat ze er nauwelijks werk aan heeft gehad, lekker lean en efficiënt geregeld (omdat alle werkgeversverplichtingen bij ons liggen). Onze secretaresse blij, omdat ze een klik voelt en zijn voormalige secretaresse blij dat het ze de keuze kon maken voor een minder stressvolle baan.

Met zoveel blije gezichten kan ik niet anders dan stralend het pand uitlopen en om mee heen kijken.

Wie kan ik nog meer blij maken?